Hallo oktober!

September is de maand waarop ik doorgaans mijn hoop vestig. Het zachte licht, de frisse ochtenden, maar de vaak nog warme dagen maken dat ik helemaal senang ben. Niet deze september. Ik ben nog nooit zo nat geregend als afgelopen maand – een paar pumps vernaggeld door een regenbui die meer weg had van een stortbui. Zo hard op mijn snavel gevallen dat mijn kaak er gek van stond. En dan heb ik het nog niet over mijn gezicht, dat minstens zo blauw-paars-zwart was. Nee, september viel een beetje tegen dit jaar.

OchtendzonMaar nu oktober. Oktober mag het goedmaken. De laatste maand voor de feestdagendrukte start. De laatste maand dat zonder jas in de zon zitten soms nog lukt. De laatste maand dat de winterjas geen gegeven is.

Hopelijk iets meer beweging dan de afgelopen maand. Minstens één boek uitlezen. Met de mormels een museum bezoeken. Naar het bos. Of naar het strand. En een rok danwel jurk voor mezelf naaien. Moet lukken. Bring it on!

 

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

