Anderhalf jaar Flodder

Plassen stampenDaar stond ze, ons meisje, met twee voetjes in de plas, hard stampend en luid joelend. In mijn hoofd bleef ik maar plaatjes schieten van dit moment. Dat water spat, als ze erin stampt, dat ze voetafdrukken achterlaat in het zand en dat de bel belt als ze erop drukt. Het zijn haar ontdekkingen die me de magie van het leven weer eens laten zien. Onze kabouter is een kletskous, die de moeilijke woorden niet schuwt. Hoor ik ‘aankomme’, dan weet ik dat ze mijn tas staat uit te graven. Hoor ik ‘mooiiii’, dan zet ze iets op haar hoofd. En tussendoor sloopt ze alles wat ze in haar handen krijgt. Tijdens het zingen van de Sinterklaasliedjes stond ze daar: in een romper, haar stevige beentjes eronder en haar buikje vooruit. In haar knuistjes een winterpeen die tot haar knieën kwam en die ze afwisselend afknabbelde en als microfoon gebruikte. Hard meehummend met de liedjes. Foto’s in mijn hoofd, wat gaat ze snel.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Anderhalf jaar Flodder

  1. Roos says:

    Dankzij jouw blogjes ook foto’s in mijn hoofd (en dikke brok in mijn keel…)

Leave a Reply

