De sjaal voor de man

Sjaal van de man‘Voor mij maak je nooit iets.’ De echtgenoot maakte een grapje, maar hij had gelijk. Ik naai van alles, maar zijn broeken korter maken, doe ik niet. Het moet tenslotte wel leuk blijven. Maar met liefde iets voor hem maken, creëren, daar had ik wél zin in.

Twee dagen voor ik aan mijn nieuwe baan begon, kocht ik in Utrecht vier bollen donkergroene wol. Ik had een hele leuke steek gevonden, maar toch schoot het niet op. Uiteindelijk duwde ik de hele handel maar in mijn werktas en breide ik de sjaal in mijn reistijd af.

de sjaal van de manDe steek was eenvoudig. Je ziet hier hoe je hem breidt. En ik ben echt blij met het resultaat. Ik zou die sjaal best zelf willen hebben.

Maar helaas. Ik heb twee principes in mijn leven: 1) we lopen niet hand-in-hand door de ikea en 2) we gaan niet in dezelfde kleren over straat. Dus nee, als de een all-stars aanheeft, laat de ander ze uit en als de een voor streepjes kiest, dan doet de ander dat dus niet.

Volgens de regels mag ik ‘m dus niet voor mezelf breien. Ik zal hem terug moeten jatten. Zit niks anders op.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

