Het diner in black-tie (en de stress!!!)

Begin augustus plopte de uitnodiging op in mijn agenda.

Black-tie, interessante andere gasten, op een prachtige locatie. Ik mocht met de baas mee. Alleen, black-tie. De laatste paar keer dat ik daarin moest aantreden was ik ofwel in verwachting, ofwel 23. Stress.

Maar gek genoeg was ik er qua kleding  zo uit. Recht jurkje, zwarte kousen, lakpumps, klaar. ‘Net Maxima,’ zei mijn collega. Vond ik leuk. Maar ik had geen clutch. En midden in de nacht van Den Haag naar Amsterdam reizen, daar had ik dus wel wat dingen voor nodig. En die dingen pasten niet in mijn jurk. En ook niet in mijn jas. Dat bedacht ik me natuurlijk allemaal op een moment dat de postbode het niet meer bij zou kunnen benen als ik nog iet op het internet zou klikken. Geen optie dus.

Er zat maar een ding op: zelf een clutch naaien. Waarom niet? Ik had nog nooit leer genaaid, maar dat ging dus verrassend makkelijk. Ga ik zéker nog een keer doen.

clutch

Ik voerde de clutch met een restje Queue up for the zoo dat ik nog had – geen meter stof die ik voor zoveel projecten heb gebruikt als dat lapje – en zette een metalen rits in. Het kon allemaal niet eenvoudiger. Heel fijn.clutch 2

Het diner was fantastisch, de mensen zagen er prachtig uit en de verhalen waren fascinerend.

Ik heb natuurlijk nooit meer zo’n diner, dus die clutch zit tegenwoordig als binnentas in mijn werktas. Ook leuk.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Het diner in black-tie (en de stress!!!)

  1. Roos says:

    Hebben! Kopen! (Jatten?!) Ge-wel-dig joh – vast net als het feestje

Leave a Reply

