Whoehaa! De baby is 1!

1!4 juni 2013 gaat in mijn hoofd de boeken in als de eerste écht mooie zomerdag van 2013. Ik liep op slippers, de zoon in korte broek. Er was ‘s ochtends nog geen teken dat de baby vandaag zou komen. Ik voelde me uitstekend, sms-te een vriendin of ze morgen meeging naar het strand. Ze vroeg of ik helemaal gek geworden was.

Een paar uur later liepen we bij de verloskundige binnen. Ik droeg de slapende peuter in mijn armen, had het warm en was verkouden. Die baby kwam nog lang niet, vertelde ik. Maar mijn bloeddruk dacht daar anders over. De verloskundige stelde voor vrijdag in te gaan leiden, ik grapte dat ze dan maar even moest strippen, dan was het dezelfde avond geregeld.

En zo geschiedde. Diezelfde avond zette ik in een krappe anderhalf uur onze derde kabouter op de wereld. We waren even na twee uur ‘s nachts weer thuis.

En  nu zijn we een jaar verder. Stapt er aan onze vingers een kindje door het huis. Horen we een ijzingwekkend gekrijs als er iets niet lukt, kus ik de zes tanden die zich in rood afdrukken op dochters arm weg. Zingen we ‘klap eens in je handjes’, danst ze op het muziekje dat de badmobiel maakt.

Ze zwaait, klapt, babbelt. Mama, papa, ja en nè. En die. diediedie!

Iedereen roemt haar vriendelijke lach, haar geduldige inborst, maar we weten beter. Geef het nog een halfjaartje, dan is het net zo’n pittig ding als haar broer en zus. De voortekenen zijn er al. Ze laat zich niks uit de handen trekken, duwt wat in de weg staat, aan de kant en snaait met een grote glimlach het eten uit je handen.

Het was een fantastisch eerste jaar, met ons poppetje. We vlogen twee keer met haar naar Frankrijk, sjouwden haar in de doek het land door en verwonderen ons elke avond om haar lieve slapende gezichtje. Het lijkt of ze er nog maar kort is en altijd al was. Over herinneringen zonder haar denk ik soms verwonderd ‘waar was die derde dan?’

Ze is ons magische wonder. Iets anders kan ik er niet van maken.

F is 1

This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

2 Responses to Whoehaa! De baby is 1!

  1. Roos says:

    Wauw. Die foto’s en die trotse mama die zo’n mooi logje optypt. Voor de eeuwigheid!

  2. Melissa says:

    Wat ontzettend lief en leuk verhaal. En ik schaam me dood, ben je helemaal vergeten te feliciteren. Veel liefs en XX

Leave a Reply

