Waar ik blij van word

Pioenrozen

 

“He, jongens, kunnen jullie alsjeblieft één keer geen ruziemaken tijdens het eten?” Ik legde aan de zoon en dochter uit dat asperges eten heel speciaal is, omdat het maar kort kan en asperges absoluut mijn lievelings zijn.

De dochter was subiet geïnteresseerd in het fenomeen asperges en at twee dagen later met smaak mee van het witte goud. Dat wat ze eerst maar bitter vond, ging er nu in razende vaart in. Goede corporate story hebben die asperges.

Gisteren kwam de echtgenoot met een bos pioenen aan, absoluut mijn lievelingsbloemen. Het gesprekje met mijn meisje deed me wel afvragen: vind ik ze nou werkelijk zo mooi, of hou ik van pioenrozen omdat ze er maar zo kort zijn?

 

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Waar ik blij van word

  1. Roos says:

    Bel je als je ze weer op het menu hebt staan? De mannen blieven ze niet – is het meisjeseten misschien?
    En pioenen, maakt het uit waarom, ze zijn prachtig! (en hier ook op de keukentafel)

Leave a Reply

