“Ich sach hallo! Ich bin der Hans”

Tweetaligheid is een mooi ding. Ik hoor het aan onze dochter, die vertikt Frans te spreken, maar in optima forma is als ik haar vraag te vertalen wat Franse toeristen voor de deur over ons huis zeggen.

In de klas van onze oudste worden er – voor zover ik weet – nog zeven andere talen gesproken. En zo kwam het dat vrijdag de tranen over mijn wangen biggelden van het lachen – het vriendinnetje van Lien zong een dolkomisch liedje over Hans, zijn frau en twee kinder en zijn baan in een knöpffabriek.

rugzakje

De jongedame in kwestie werd dit weekend vijf. Bij vertrek checkte ze nog even of we in ons oren hadden geknoopt hoe laat we op het feestje moesten aantreden. Lekker bijdehand.

We wilden niet met zómaar een cadeau voor het grietje aankomen. Nog los van het feit dat ik het écht lastig vind om met een leuk presentje aan te komen, ben ik ook gewoon een beetje klaar met het sponsoren van de Intertoys. Na twee minuten in die toko ben ik hoorndol en zwaar overprikkeld voor de rest van de dag. Voor het Duitse vriendinnetje maakte ik dus ook een rugzak. De paastas valt tenslotte enorm in de smaak.

Rugtas2

Ik denk dat dit een van mijn favoriete projectjes is. Al-met-al was ik een uur en een kwartier bezig, ging er twee keer een fat quarter aan stof tegenaan (queue for the zoo – een restje van Flodders verjaardagsjurk – een stukje uit de voorraad roze jersey) en 2 meter koord.  En ook wat waard: in plaats van knettergek wordend van de hysterische speelgoedwinkel, werd ik dol van “der Hans”, die zich met geen tien stokken uit mijn hoofd liet slaan.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to “Ich sach hallo! Ich bin der Hans”

  1. Roos says:

    Voor mijn volgende verjaardag vraag ik een Liberty-grote-mensen-tas!

  2. Roos says:

    En nu ga ik het Hans liedje opzoeken op Youtube.. 😉
    (ist es “Hannes” vielleicht? https://www.youtube.com/watch?v=aP6kLNso9ls)

  3. Pingback: De verjaardagsjurk | Like Dew

Leave a Reply

