Appels en peren

Blouse liberty

De banen volgen elkaar in rap tempo op, deze dagen. Elke dag op en neer naar Den Haag maakt het leven niet per se gemakkelijker, maar interessanter zéker. Het is druk in mijn hoofd, en in de beperkte tijd die er over blijft, ben ik liever buiten, dan achter de naaimachine.

Blouse libertyIk deed dan ook een volle maand over dit bloesje. Maar de rust waarmee ik het maakte, gaf ruimte om te experimenteren. Ik tekende het patroon zelf. Of nou ja, bijna zelf. Voor de hals en de aanzet van de mouwen gebruikte ik een deel van de peony van Colette Patterns.

Blouse liberty belegHet patroon voorziet in beleg in de hals, maar bij mij piept dat altijd naar buiten. Ik knipte in plaats daarvan een bias van zijde en naaide die erin. Dat ga ik vaker doen, het ziet er mooi uit, vind ik.

Blouse liberty knoopGeen rits, maar een zelf bekleed knoopje in de nek. In principe zou ik de rug ook helemaal gesloten kunnen laten, maar ik heb een groot zwak voor een kleine split op mijn bovenrug – al was het maar omdat een extra tochtgat best prettig is als ik weer eens heel hard heb moeten trappen om de trein te halen.

 

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

