Moederdag

Moederdag

“Ik ben wakker”, sms-te ik om kwart over acht naar beneden. Ik had al eens luidruchtig gegeeuwd, mijn neus opgehaald en met mijn telefoon tegen het nachtkastje getikt, maar klaarblijkelijk hield niemand de babyfoon zó goed in de gaten dat er een actie aan verbonden werd.

Moederdag2Na de sms sliep ik voor de nep verder, en na lang (laaaang) wachten ging de deur open. De echtgenoot begon keihard te lachen. Hij was het slechts met de baby. De rest van het schoelje was niet van plan boven te komen voor de croissants gebakken waren.

Moederdag. Afijn.

Moederdag3Ik kreeg een prachtige armband, een mooie tekening, een bevoetstempelde kartonnen theepot en een nieuw truitje. En vanzelfsprekend een kanjer van een kleuterdriftbui over de vraag voor wie het laatste croissant was. Ik verloor.

Na de obligate cadeautjes lag er dan een heerlijke tien kilometer rennen door de stromende regen voor me in het verschiet. Voor de rest van de dag verkleumd, reden we naar mijn heimat, alwaar we lang twijfelden over wel/niet/wel/niet naar de kermis. Toch maar gegaan. Gelukkig.

KermisKermis2

 

This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Moederdag

  1. Roos says:

    Die pyjama!
    Jouw scenario klinkt ergens toch beter dan het mijne… vijf minuten voor zes “Is het al Moederdag?” en dan nog een uur proberen te rekken, wat uiteraard niet lukte 😉

Leave a Reply

