Rokjes, rokjes, rokjes

Rokje liberty

Oh die mensen bij Liberty Art Fabrics, die zítten er echt op. Het is niet de eerste keer dat ik   een stofje voor een van de nog nader te bepalen meiden kocht, en er zelf mee vandoor ging. Deze lag al lang, heel lang, klaar om een lakentje van te maken voor in het ledikant. Maar ineens had ik een openbaring: zomer op komst en in de kast louter een te grote, rekkende post-partum garderobe. En, nou ja, noem me een tutje, maar ik heb eenvoudigweg recht op stofjes met bloemen om de benen. Een bakfiets, drie kinderen, bloemenrok, als ik eenmaal ga, dan maar all the way. Andere mensen hebben tatoeages, godbetert.

IMG_9592 

Wegens druk sliep ik er een nacht over. Ik bedacht een paspel en een kanten rand, later vervangen door een blauwe bies. Voor de pas gebruikte ik een eindeloos gerecycled patroon van knipmode. De stof van de rok knipte ik recht en rimpelde ik wat in. Dat met die paspel was nog wel een dingetje. Van een afstand ziet het er goed uit, maar in de zijnaden verloopt hij iets. 

IMG_9593

De blauwe bies vergde meten en rekenen, maar al met al zeer tevreden mee. Nu moet ik alleen nog een paar groene cowboylaarzen kopen. Of mosterdkleurige Hasbeens, of god-zege-de-greep, toch maar gewoon de knalrode pumps.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Rokjes, rokjes, rokjes

  1. Roos says:

    O la laaaa! De hele wijk gaat naar je fluiten, als je hiermee langs komt bakfietsen 🙂
    Ga voor die vintage rode pumps, en maak heel Den Haag ook maar meteen gek!

Leave a Reply

