Een potje geduld

School photo dress3

Sommige mensen kunnen eindeloos pielen tot ze bereikt hebben wat ze willen, tot wat ze gemaakt hebben per-fect is. Die mensen hebben hun zaakjes tot in de puntjes geregeld, winden zich niet op over mensen die tien koppen koffie bij het koffiezetapparaat staan te tappen (serieus: als je het fijn vindt iedereen van koffie te voorzien, ga dan lekker bij de  Coffee Company werken) en zullen zéker nooit vloeken omdat ze de bus weer nét gemist hebben.

Ik ben een ander mens.

En omdat ik een ander mens ben, dacht ik terwijl ik dit stofje klikte: ‘je koopt een dure stof terwijl je hem halverwege je project woedend in een hoek smijt. Ik had namelijk een project. Een project dat al heel lang in de pijplijn zat, maar waarvan ik vreesde dat het te moeilijk zou zijn, the school photo dress van Oliver +S.

School Photo Dress

Blinde zakken, voering, een blinde rits, tien patroondelen, kortom, gedoemd om ergens te mislukken, bij voorkeur tegen het eind van het patroon aan. Maar nee! Het lukte! Met engelengeduld volgde ik het patroon stapje voor stapje. Ik denk dat ik niet eerder zo’n duidelijk patroon tegenkwam, heel fijn. Ik vind de jurk prachtig. De volgende stap is het laten doorlopen van de print, maar voor nu: dik tevreden, en de dochter ook!

School photo dress2

Ooh en die stof! Ik kon niet kiezen en wil eigenlijk voor het flodderkind nog iets met deze egeltjes maken. Zo zoet!

Zo, genoeg geposeerd, en dooooorrrrr weer!

School photo dress

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Een potje geduld

  1. Jorrit says:

    Knap hoor, erg mooi ook! Nog maar 5 jaar wachten en dan zou Doutze er mee op de foto kunnen! 😉

Leave a Reply

