De dinosaurus die geen mensen wilde eten

We gingen schaatsen en het was koud. Voor onze schaatskampioen had ik een ski-broek, maar voor de zoon moest ik wat bedenken. In de berging lag nog een nauwelijks gebruikt fleece-overall. Donkerblauw, dus aan de randvoorwaarden was voldaan, maar helaas, het mannetje wilde hem niet aan.

Image

Als ik er een krokodillen/dinosauruspak van zou maken, wilde hij dan wel?

Hij zou er over nadenken.

In no-time knipte ik ruiten uit een oude fleecedeken en naaide ze op het pak, ik vouwde de ruiten dubbel en stikte ze dicht. Voila, koud kunstje, binnen een half uurtje was het klaar.

Dolenthousiast was ons mannetje. Ik had het pak al bijna dichtgeritst toen ik grapte dat de dinosaurus mama niet moest opeten. Foutje, het kan de beste moeder overkomen. Het jongetje werd zo verdrietig van de gedachte mij op te moeten eten dat hij met dat pak niets meer te maken wilde hebben. Gelukkig kwam het uiteindelijk allemaal toch nog goed. De kleine dinosaurus, ik hartje hem.

Image

This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

3 Responses to De dinosaurus die geen mensen wilde eten

  1. Roos says:

    Pas op, of ik ontvoer je blauwe dino! Smelterdesmelterdesmelt…

  2. Jorrit says:

    wat een super pak! benieuwd wat je voor carnaval gaat bedenken!

Leave a Reply

