Breien (of &%^&%^%$^&%&*)

sjaal gebreidOpgroeien met een breiende moeder betekent dat ik nog steeds in een zen staat-van-zijn geraak als ik het geluid van tikkende breinaalden hoor. Mijn moeder, mijn oma, ze kunnen en konden prachtig breien. Zó mooi en zó snel, dat ik meestal gewoon een patroon uitzoek en mijn moeder warm maak voor dat wat ik wil hebben. Een week later is de bestelling binnen.

Maar via een collega kwam ik terecht op de site van Purl Soho en my oh my, die maken prachtige dingen om hun wol aan de man te brengen. steeds weer keek ik naar deze sjaal en steeds weer dacht ik: wat zou ik dát graag kunnen.

sjaal wafelpatroon

Ik begon, ik haalde uit, ik begon, ik haalde uit, opnieuw en opnieuw. En ineens liep het, zag ik het patroon terug in de wol. Vertrouwen hebben, doorgaan, gevallen steken ophalen, hele stukken terugsteken bij een foutje. Het is gelukt! Man, wat ben ik trots. Nog voor hij af was, was hij verkocht. En ik ook! Dag dag haaknaald, hallo breinaald.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Breien (of &%^&%^%$^&%&*)

  1. Roos says:

    Heeft jouw grote meid al zakgeld dan 😉 Knap joh!! Ik kom niet verder dan recht/averecht, en nog met heule dikke wol ook…

Leave a Reply

