De sjaal

Of ik die sjaals ook verkocht, vroeg iemand. Jazeker! En dus haakte ik in vier weken nog zo’n mooie doek in elkaar. Ragfijn draad van 70 procent alpaca en 30 procent zijde, zachter wordt het niet. En dunner wordt het óók niet. Ik vind die hele dikke, bulkige sjaals er superknus uitzien, maar ik heb het al-tijd warm en aangezien ik de kneus zonder rijbewijs ben, fiets ik op drukke dagen rustig 15 km 0p mijn zwaar beladen bakfiets. Dol op fijne sjaals dus, wel een warme hals, maar geen zweetnek.

Het patroon is gebaseerd op een patroon van Julija’s in Antwerpen dat ik hoogzwanger kreeg bij twee strings madelinetosh die ik er kocht. Sowieso, als je ooit in Antwerpen bent, gaat het zien. Wát een fijne winkel!

gehaakte sjaal

IMG_9392

Nu weer snel door met de bloemetjesdeken, want het moet er toch echt van komen, de wieg moet leeg.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

