Wol week

Ik háát RTL Boulevard. De nep-journalistiek, het ophitsen van persoonlijke problemen, ik vind er níks aan. Maar terwijl ik in de downward dog een poging tot yoga doe, schakelt de man in en komt er iets over de wol week voorbij. Supercool! Ik haat RTL Boulevard, maar ik ben dol op wol.

Mijn oma, die breien als natuurlijke staat van zijn had, die zag de charme van wol niet echt. Acryl was makkelijk te wassen, kromp niet, was goedkoop en het breide lekker weg, dus waarom zou een mens met wol breien? Als ik sokkenwol bracht, kreeg ik een klacht, maar ja, ík hou wel van wol.

Nu ik zelf haak en brei, doe ik dat het liefst met wol. Alpaca, kashmir en merino is mijn lievelingsgaren. Maar vooral het feit dat ik – anders dan mijn oma – weken doe over een project, maakt dat ik het zonde vind om goedkope draden te gebruiken. Morgen is er een breiworkshop in de stad. Voor wie niet kan breien: gaat dat zien, want geloof me, niets fijner dan een handgebreide sjaal.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

