Vloeken in de kerk

Er is altijd een gek die wél graag door de regen fietst. Die gek, dat ben ik. Amsterdam in de regen, mooier wordt het niet. Plassen op straat, koude handen, water dat uit mijn haar over mijn voorhoofd druipt… Hoog zomer was ik al klaar voor de herfst.

sjaal alpaca zijde

Terwijl het buiten dertig graden was, begon ik alvast aan de herfstgarderobe. Niet die van mij, nooit die van mij. Eerst die van de kabouters en daarna nog een sjaal voor mijn moeder. In mijn hoofd ben ik zeer genereus, maar feitelijk pakt dat in de praktijk toch wat hebberiger uit. Ik had de sjaal bijna zelf gehouden, zo lekker zacht is ie.

alpaca/zijdesjaal

Image | This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Vloeken in de kerk

  1. Pingback: 113 and counting… | Like Dew

  2. Pingback: De sjaal | Like Dew

  3. Pingback: Het meisje en de muts | Like Dew

Leave a Reply

